Este o operatie periodica de intretinere a vehiculului si implicit a anvelopelor. Este foarte important ca vehiculul tau sa aiba rotile corect aliniate. Un aliniament gresit al rotilor cauzeaza uzuri neuniforme si premature ale anvelopelor, probleme la directia masinii – masina sa nu-si urmeze cursul dorit si sa se abata spre stanga sau dreapta – chiar si oboseala din partea soferului. Unghiurile dereglate opun rezistenta la inaintare a vehiculului. Verificarea si reglarea unghiurilor la directie se realizeaza pe toate cele patru roti ale masinii dupa niste parametrii specifici fiecarui autovehicul. Astazi, multe automobile au posibilitate de reglare a unghiurilor si pe rotile de pe puntea spate a masinii.
Anvelopele montate pentru prima oara pe janta sau remontate in urma uor reparatii trebuiesc echilibrate. Lipsa echilibrarii cauzeaza vibratii ale automobilului la anumite viteze si poate duce la o uzura prematura a anvelopelor si uzura accentuata a suspensiilor vehiculului.
Nu uitati sa verificati presiunea pneurilor inclusiv roata de rezerva de cel putin o data pe luna. O presiune corecta in anvelope asigura o manevrabilitate ridicata a automobilului, uzura normala si uniforma a anvelopelor si o economie de carburant. Informatii despre presiunea in pneuri pentru fiecare automobil in functie de dimensiunea anvelopelor sau incarcarea vehiculului, se gasesc in manualul utilizatorului, pe usita rezervorului de carburant, pe marginea portierei soferului sau pe stalpul central al masinii.
Toate anvelopele de turism, 4x4 si cargo medii au indicatori de uzura aflati pe banda de rulare a anvelopei. Acestia sunt marcati de triunghiuri mici aflati pe umarul anvelopei. Performanta unei anvelope scade o data cu adancimea benzii de rulare ramasa. Anvelopa nu mai este capabila sa evacueze aceeasi contitate de apa si de aceea creste riscul acvaplanarii. De asemenea creste si distanta de franare. Se recomanda inlocuirea anvelopelor cand acestea mai au maxim 1.6mm pana la indicatorul de uzura in cazul turismelor si maxim 2mm in cazul anvelopelor pentru 4x4 sau cargo. In cazul anvelopelor de iarna, acestea se inlocuiesc cand banda de rulare are o adancime mai mica de 4mm pentru a asigura o aderenta maxima iarna.
Daca anvelopele dumneavoastra se uzeaza neuniform, verificati presiunea sau geometria directiei.
Este o operatie importanta in intretinerea anvelopelor. Rotatia anvelopelor se recomanda a se efectua o data la 10.000Km pentru a pastra o uzura mai uniforma pe toate cele 4 anvelope ale automobilului. Efectuand aceasta operatie periodic asigurati o viata mai lunga a anvelopelor si siguranta mai mare pe carosabil umed.
Anvelopele cu perforari sau taieturi de pana la 7mm se pot repara cu conditia ca aceste perforari sa se afle pe banda de rulare. Reparatiile asupra peretelui lateral al anvelopei nu sunt recomandate. De asemenea nu sunt recomandate reparatiile asupra anvelopelor de inalta performanta (cu simbol de viteza W,Y,ZR).
220.00
Anvelope GOODYEAR GT3 185/65/R15 |
255.00
Anvelope CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 195/65/R15 |
325.00
Anvelope DUNLOP SP SPORT 9000 205/55/R16 |
179.00
Anvelope FIRESTONE TZ 200 195/50/R15 |
359.00
279.00
240.00
310.00
189.00
365.00